FANDOM

ProdukcjaEdytuj

Tytuł serii Wyzwanie Feniksa to gra słów opierająca się na fabule serii. Tytułowym feniksem jest główny bohater, posługujący się Magią Ognistego Zabójcy Feniksów z tond to też nazywany jest feniksem. Wyzwanie to natomiast odniesienie do pierwszego rozdziału rozpoczynającego całą fabułę, mianowicie chodzi o wyzwanie jakie Mark rzuca Adiemu, które staje się przyczyną rozpoczęcia przed Dragneela, Sakury.

Podobnie do oryginalnej serii Fairy Tail stworzonej przez Hiro Mashimę, Wyzwanie Feniksa to Shōnen. Akcja dzieję się w świecie Fantasy (w którym występuje liczne magiczne i niespotykane istoty), a bohaterowie są obdarzeni supermocami zwanymi Magią. Głównym motywem serii jest życie studentów w najlepszej na świecie akademii magicznej w której nie liczą się pieniądze, tylko umiejętności.

Wyzwanie Feniksa jest hybrydą dwóch gatunków komedii i dramatu. Ma to na celu ukazanie zmienności i ukazać iż życie jest jednocześnie kolorowe i czarno białe. Seria ukazuje wiele dramatycznych i wstrząsających wydarzeń w życiu bohaterów. Nie obca jest śmierć, ból czy sceny tortur. Aczkolwiek by opowieść nie była zbyt mroczna pisana jest w sposób komediowy. Co jakiś czas powstają specjalne całkowicie komediowe rozdziały na rozluźnienie atmosfery.

Pobocznym tematem serii są romanse wprowadzone pomiędzy poszczególnych bohaterów. Dodatkowo seria jest przeznaczona dla starszej widowni ze względu na swój podgatunek echhi. Seria bez cenzury. Pojawiają się wulgaryzmy, sceny seksualne oraz dwuznaczne żarty. Nie brakuje również scen łóżkowych typu: -Marian podaj mi koc! -Sama se po niego wstań!

Głównym bohaterem opowieści jest Adrian Dragneel, oraz kolejno wprowadzani jego przyjaciele z Akademika Łapa Niedźwiedzia. Ciekawostką jest iż bohaterowie serii są odpowiednikami Dragonów stworzonymi specjalnie na potrzeby uniwersum.

Czas i miejsce akcji są ściśle określone. Czas akcji określony jest na rok X826 (czyli kilkadziesiąt lat po aktualnej fabule Fairy Tail). Historia zaczyna się wiosną X826 roku wraz z powrotem Marka Shiby, po czym przeskakujemy o kilka miesięcy do rozpoczęcia Sakury. Głównym miejscem wydarzeń jest państwo Patriam i znajdująca się w mieście Urbem, jedna z najlepszych akademii magicznych na świecie- Akademia Czar i Magii Kwitnących Kwiatów Wiśni "Sakura".

Fabuła serii podzielona jest na sagi. Wszystkie sagi są chronologicznie poukładane i wzajemnie połączone w jedną spójną całość. Każda saga skupia inny motyw główny, przygód naszych bohaterów. Opowieść opisywana jest w postaci długich (czasami krótszych) rozdziałów. Każdy rozdział zdobi kolorowa okładka. Okładki zazwyczaj wpasowują się w historię odcinka, aczkolwiek czasami pokazują postacie w innych rolach czy sytuacjach, a w dni świąteczne okładki oddają tematykę świąt. Rozdział 1 jest swoistym prologiem całej historii.

Rozdziały wydawane są w tomach. Tom składa się z czterech rozdziałów. Tytuł i okładka tomu zazwyczaj przedstawia sytuację ściśle związaną w fabułą sagi, która opisywana jest w rozdziałach znajdujących się w tomie czy też od najważniejszego rozdziału w tomie.

Seria jest adaptacją Fairy Tail i Shokugeki no Soma, a swoją premierę miała 20 Kwietnia 2016 roku.

OpeningEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki