FANDOM

Adi arrives Sakura.png
Saga Sakura
Informacje
Seria

Wyzwanie Feniksa

Tomy

Roar of Dawn
Sakura Law's

Rozdziały

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Inne sagi
Saga Sakura to pierwsza saga serii Wyzwanie Feniksa.

Główny bohater- Adrian Dragneel po przegranej ze swoim mentorem, opuszcza dom rodzinny by rozpocząć trening w najlepszej akademii magicznej w kraju Akademii Czar i Magii Kwitnących Kwiatów Wiśni "Sakura". Po udanym przejściu egzaminu wstępnego, Adi zostaje przydzielony do akademiku w którym, obiera sobie za cel zostanie najlepszym i trenować jak najciężej by przerosnąć swojego mentora. Niedługo potem odkrywa panujące w Sakurze prawo oraz poznaje innych studentów, którzy również obrali sobie za cel numer jeden. To wszystko sprawia iż jego cel wcale nie będzie taki prosty do osiągnięcia, a to dopiero początek jego przygody.

StreszczenieEdytuj

UWAGA! Poniższy tekst zawiera spoliery dotyczące serii Wyzwanie Feniksa.

PrologEdytuj

Pióro Feniksa.png

Tawerna Pióro Feniksa

Akcja rozpoczyna się wiosną X826 roku w wiosce Grass. Poznajemy życie Adriana Dragneela. Chłopak w wieku zaledwie 8 lat opuścił dom rodzinny wraz ze swoim wujkiem- Markiem Shibą, który szybko stał się dla niego wzorem do naśladowania i kimś w rodzaju ojca. To właśnie on nauczył korzystać chłopca z Magii Ognistego Zabójcy Feniksów. Obecnie młody Zabójca Feniksów mieszka wraz z matką w wiosce Grass, gdzie to pomaga jej w prowadzeniu tawerny Pióro Feniksa. Czarnowłosemu nastolatkowi dobrze idzie jego praca, pomaga swojej mamie, dobrze się bawi, ale mimo tego odczuwa silną samotność, znudzenie zwykłym życiem i chęć przygód.

Następnego dnia z odwiedzinami do tawerny przyjeżdża Mark. Mężczyzna po krótkim przywitaniu z siostrą przyjmuje wyzwanie do 376 bitwy z Adim, aczkolwiek wygrywa ją bardzo szybko. Wieczorem Adi rozmyśla o powodzie wizyty Marka, podczas gdy Shiba oznajmia swojej starszej siostrze, że musi z nią porozmawiać o czymś bardzo ważnym.

Mark Will Adi.png

Wyzwanie Feniksa się rozpoczyna

Następnego dnia dochodzi do 377 bitwy pomiędzy Adrianem Dragneelem, a Markiem Shibą. Początkowo bitwa opierała się na walce wręcz aczkolwiek po pewnym czasie obaj użytkownicy Magii Ognistego Zabójcy Feniksów postanawiają użyć swojej magii. Obaj czerpali wiele przyjemności z pojedynku po wielu latach. Mark w końcu proponuje swojemu siostrzeńcowi pewien układ, jeśli Adi wygra Mark nauczy go jak używać Phoenix Force. Jeżeli Mark wygra, Adi rozpocznie trening w akademii magicznej. Czerwonooki przystaje na taki układ, jednak zostaje pokonany przez ogromną energię magiczną swojego ojca chrzestnego. Ostatniego dnia swojej wizyty Shiba oznajmia Adiemu iż akademia jaką dla niego wybrał jest Akademia Czar i Magii Kwitnących Kwiatów Wiśni "Sakura", po czym rzuca mu wyzwanie, że jeżeli nie jest w stanie przetrwać w tak "nudnym miejscu" to nie ma co myśleć o przerośnięciu go. Dragneel przyjmuje wyzwanie Shiby po czym informuje swojego mentora że przerośnie i jego i swojego ojca.

Egzamin WstępnyEdytuj

Adi arrives Sakura.png

Adi przybywa do Sakury

Dragneel po przybyciu do Sakury doznaje nie małego szoku. Bowiem Sakura, akademia do której ma iść, okazuje się być najlepszą akademią magiczną na świecie. W między czasie poznajemy Joannę Dahaka. Ta młoda i niezwykle piękna kobieta, pomimo bycia w tym samym wieku co Adi już zajmuje pozycję Dziewiątej Najsilniejszej Uczennicy w Sakurze. Pierwsze spotkanie Adiego i Asi odbywa się w Bramie Czyśćca, specjalnej arenie na której rok rocznie odbywa się Egzamin Wstępny, a Dahaka zostaje wytypowana jako egzaminatorka swojej generacji. Test sporządzony przez Asię okazuje się być niezwykle zaskakujący. Kandydaci chętni do dołączenia do Sakury muszą uderzyć za pomocą swojej magii w urządzenie o nazwie M.I.E.L.N.I.K (urządzeniu mierzącym moc magiczną), a suma wszystkich cyfr z otrzymanego wyniku musi wynosić 10. Taka forma egzaminu nie podoba się jednak Hakoru, który uważa, że kobieta nie ma prawa go egzaminować i za pomocą swojej magii rozbiera Asię. Dziewczyna mimo to za pomocą swojej Podmiany model Łowczyni, po naprawdę krótkiej bitwie wywala Hakoru daleko w niebiosa. Następnie rozpoczyna się egzamin, który jak zapewne zgadliście jako pierwszy przechodzi Czerwonooki, czym jednocześnie przyciąga zainteresowanie Dahaki. W trakcie drogi na Ceremonię Powitalną, Adi uświadamia sobie, że zakochał się Joannie, kobiecie z zupełnie innego świata niż on sam.

Ceremonia PowitalnaEdytuj

10S.png

Elitarna Dziesiątka Magów Klasy "S"

Adi wraz z pozostałymi 1023 Studentami 109 Rocznika Sakury przybywa na Ceremonię Powitalna. Prowadzącą owe wydarzenie jest Niki Hagaromo drugoroczna studentka Sakury. Na scenę wkracza dyrektor Sakury- Sebastian Uchiha uznany za najpotężniejszego członka Czterech Króli, a co najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to dziadek Joanny. Mężczyzna wita nowych studentów po czym oznajmia iż zaledwie mniej niż 10% z nich jest prawdziwymi magami, a Sakura to miejsce, które ma ich wytypować. Następnie wyjawia istnienie instytucji złożonej z dziesięciu najsilniejszych studentów Sakury mianowicie Elitarnej Dziesiątka Magów Klasy "S". Drużyna ta ma prawo do podejmowania najważniejszych decyzji w akademii. Po tym miejsce na mównicy zajmuje obecny Pierwszy Mag Klasy "S", który oznajmia iż przyjmie wyzwanie od każdego studenta, który odważy się z nim zmierzyć. Po ceremonii studenci dostają przydział do swoich akademików. Adi stał w dość długiej kolejce, a skróceniu czasu jego czekania nie pomagało wpuszczanie przez niego wszystkich ładnych dziewczyn.

Adi dostaje przydział do akademika Łapa Niedźwiedzia. Na miejscu doznaje nie małego szoku gdyż okazuje się, że akademik popada w ruinę. Pomimo tego chłopak uznaje, że to miejsce idealne dla niego. Poruszona postawą nowego rekruta Maria, administratorka akademika pozwala mu na odbycie testu sprawdzającego to czy może tu zamieszkać. Owy test ma polegać na pojedynku. Dragneelowi udaje się pokonać Rekina Marii za jendym uderzeniem dzięki czemu zdaje test.

Seven vs Rookie.png
Całemu testowi przyglądał się Inuictus Rex, który jak się okazuje jest obecnym Siódmym Magiem Klasy "S". Po krótkiej rozmowie Adi proponuje pojedynek, na który Rex z przyjemnością się zgadza. Walka rozpoczyna się, jednak z niewiadomych przyczyn Inuictusowi udaje się uniknąć każdego ataku Ognistego Feniksa. Po krótkim starciu Dragneel ujawnia iż rozwiązał zagadkę zdolności Rexa, czym zgarnia sobie uznanie drugorocznego. Chwile później również i Inuictus rozgryza sprawę mocy Adiego. Ognisty Zabójców Feniksów w końcu obmyśla skuteczny plan działania, który pozwala mu powalić Rexa, niestety okazuje się iż był to tylko obraz stworzony przez maga Odbicia, a sam Rex zjawia się za Dragneelem.

Rex proponuje wynik pojedynku jako remis ze względu na wyczerpany poziom mocy Adiego przez co nie mógł walczyć na poważnie, a takie zwycięstwo jest nudne. Dragneel niechętnie przystaje na warunki Inuictusa, po czym Maria wręcza mu klucz do jego pokoju 306, który znajdować się ma na trzecim piętrze.

Room 306.jpg

Pokój Adiego

Wieczorem Adi odpoczywa w swoim pokoju i dzwoni do swojego mentora. Przez przypadek okazuje się iż Adi mieszka w tym samym pokoju co jego ojciec w czasach studiów. Mark wyjawia że i on i Ken ukończyli Sakure jako Magowie Klasy "S" co tylko na nowo rozpala wolę walki Adiego. Po skończeniu rozmowy Adi posila się płomieniami i idzie się wykąpać. W momencie gdy wchodzi do łazienki spotyka piękną młodą dziewczynę, która właśnie brała kąpiel. Owa kobieta okazuje się być Zabójczynią Feniksów Wichury. Po kąpieli, Dragneel ma ochotę odpocząć, jednak jego odpoczynek przerywa pojawienie się Inuictusa, który zaprasza go na imprezkę powitalną. Ceremonia Powitalna odbywa się w pokoju dziewczyny, którą wcześniej Adi poznał w wannie. Wtedy to też Adi poznaje pozostałych rezydentów akademika: Adriana Shane, Mateusza Sharpa, Thanva Shogiego, Mei Tanaki i Amalię Sawa oraz Sakuye Shiba. Podczas imprezy i przy rumie rezydenci Łapy Niedźwiedzia wypowiadają swoje marzenia i stają się rodziną. Co najciekawsze w tym wszystkim Sakuya okazuje się być kuzynką Adiego i w dodatku córką Marka. Aczkolwiek ich rozmowę przerywa głośne burczenie w brzuchach. Po przygotowaniu sobie jedzenia rezydenci postanowili kontynuować zabawę, która trwała, trwała i trwała w najlepsze aż do 2 w nocy. Schlani, nietrzeźwi i ledwie żywi rezydenci Akademika Łapa Niedźwiedzia postanowili się w końcu udać do łóżek. Adi oczywiście chciał spać z Mei albo Ami, ale te siłą odprowadziły go do jego łóżka, reszta gości nie sprawiała aż tyle problemu. Poza tym na następny dzień miały się rozpocząć zajęcia...

Ognisty RywalEdytuj

Pierwszy IchibukaiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W tej sadze zostaje wprowadzona większość głównych bohaterów serii w tym Adrian Dragneel jako protagonista serii.
  • To najkrótsza saga serii Wyzwanie Feniksa.
  • Początkowo saga zwała się Saga Akademia Czar i Magii.
  • Początkowo Dans i Mati mieli być drugorocznymi.
  • Sakuya miała być Niebiańskim Zabójcą Feniksów i zadebiutować dopiero jako studentka 110 Rocznika Sakury.
  • Pit nie miał być Lodowym Zabójcą Feniksów tylko użytkownikiem trzech stanów skupienia wody.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki