FANDOM

Protokół Tytana to seria opowiadająca o przygodach magów. Jest również rebootem tej serii

FabułaEdytuj

ProdukcjaEdytuj

Tytuł serii - Protokół Tytana to z gra słów, nawiązująca do fabuły serii, jak i jej głównego bohatera. Główny bohater jest tytułowym Zabójcą Tytanów, posługującym się Magią Ognistego Zabójcy Tytanów, nazywanym również Płomienistym Nephilim, co również jest nawiązaniem do tytanów, gdyż nazywani są określeniem "nephilim".  Synonimem do słów "kronika" i "opowiadanie" jest właśnie słowo "protokół", więc autor wybrał najkorzystniejsze dla niego słówko. Cała seria bowiem opowiada o Luke'u Blaze'ie, stąd nazwa serii. 

Podobnie jak oryginał autorstwa Hiro Mashimy, Protokół Tytana to swoisty Shōnen. Akcja dzieje się w modernistycznym świecie fantastycznym, w którym występują magiczne i niespotykane w prawdziwym świecie istoty, jak i rozwinięte technologicznie urządzenia, dlatego też w tym przypadku Fantasy, jak i Scince Fiction dobrze się ze sobą komponują. Grupa głównych bohaterów, jak i reszta magicznej społeczności, obdarzona jest nadludzkimi umiejętnościami, określanymi jako Magia. Główny motyw serii skupia się na życiu nastoletniego pokolenia magów z gildii Dragon Tale, która ze wszystkich sił stara się bronić dobrego imienia gildii, jak i w obliczu zagrożenia działać jako drużyna, by chronić świat przed niebezpieczeństwem. 

Protokół Tytanów jest połączeniem kilku gatunków. Z pewnością jest to hybryda Shounena z komedią oraz dramatem (również psychologicznym), aby przedstawić świat opisany w Protokole w taki sposób, jaki on naprawdę jest, tzn. jednocześnie spokojny i kolorowy, ale też szary, ponury i zepsuty. Seria stara się pokazać wiele wstrząsających i dramatycznych momentów w życiu bohaterów, które przeplatają się z komediowymi chwilami. Protokół Tytanów jest również kryminałem z pododmianą detektywistyczną, jak i sensacyjno-awanturniczą. Kilka rozdziałów będzie można zaliczyć również do horroru, a inne, całkowicie luźne, do komedii sensacyjnej. Podsumowując jest to Shounen z elementami komedii, dramatu, kryminału, horroru i science fiction w świecie "modern fantasy".

Mimo, że autor nie lubi romansów, owe wątki pojawiają się w formie ecchi, dlatego też seria, a raczej wątki ecchi są przeznaczona dla osób dorosłych. Seria jest całkowicie pozbawiona cenzury. Pojawiają się wulgaryzmy, sceny seksu, mordu, bądź tortur, które nie są cenzurowane. Elementami Protokołu są również dwuznaczne żarty, często zastępowane przez czarny humor. 

Głównym bohaterem powieści jest Luke Blaze oraz jego przyjaciele z gildii Dragon Tale, kolejno wprowadzani w rozdziałach. Czas akcji określony jest na rok X937, zaś głównym miejscem wydarzeń jest państwo Patriam na kontynencie Tairiku, a konkretniej w mieście Urbem, gdzie ulokowana jest siedziba gildii. Później akcja przenosi nas do ogromnej metropolii Bludhaven - mieście pełnym zepsutych ludzi, chcących wybić się i zaistnieć, a przede wszystkim przejąć władzę na świecie oraz skorumpowanych służb, gdzie młody oddział "Dragonów" zostaje zwerbowany przez dyrektora jednej z militarnych sił specjalnych Najwyższej Rady Magii - tajnej agencji do spraw bezpieczeństwa (T.A.S.K) w celu wyszkolenia ich i następnie utworzenia drużyny, która będzie zwalczać wszelkie niebezpieczeństwo, najczęściej związane z magicznym półświatkiem. 

Fabuła serii podzielona jest na sagi, określane również sezonami. Wszystko jest poukładane w jedną, spójną całość, zaś każdy sezon stara się skupić na innym motywie głównym i przogodach naszych bohaterów. Powieść pisana jest w formie długich rozdziałów, które zdobią kolorwe okładki, oddające w pełni to, co możemy zobaczyć w danym rozdziale, bądź nie. Pierwsze pięć rozdziałów stanowi prolog do całej historii, a jednocześnie ukazują "origin story" Luke'a Blaze'a. 

Rozdziały wydawane są w tomach (wydaniach zbiorczych). Tom składa się z pięciu rozdziałów. Tytuł, jak i okładka ukazują, co możemy zobaczyć w danym wydaniu zbiorczym.

Protokół Tytana jest adaptacją Fairy Tail oraz kilku poszczególnych serii komiksowych z uniwersum Marvel Comics.

Bohaterowie GłówniEdytuj

RozdziałyEdytuj

SagiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki