FANDOM

Tairiku.png
Mapa całego kontynentu
Kontynent Tairiku
Kanji

コンティ大陸

Wymowa

Konti Tairiku

Informacje
Typ

Kontynent

Lokalizacja

Ziemia

Kontrolowane przez

Państwo Patriam
Królestwo Alcatraz
Republika Flame
Imperium Akwingrood

Kontynent Tairiku to jeden z trzech kontynentów znajdujących się na Ziemi, najmniejszy z nich. Jest głównym miejscem wydarzeń serii w uniwersum Fairy Tail Guild.

OpisEdytuj

Tairiku to najbardziej wysunięty na południe kontynent na Ziemi. Pod względem długości geograficznej znajduje się pomiędzy Arakitashią a Ishgarem. Najbardziej charakteryzuje się on jednak nietypowo prostymi liniami brzegowymi i niewielką ilością rzek (płynie tutaj jednak najdłuższa rzeka na świecie - Flumine). To właśnie stąd wywodzi się najpotężniejsza grupa ludzi, nosząca miano Czterech Króli.

Tairiku to kontynent, na którym występuje prawie każdy rodzaj lasu (bez tajgi), każda formacja terenowa, od depresji po wysokie góry, innymi słowy - Tairiku stanowi bogactwo krajobrazowe. Jest również najbardziej namagicznionym kontynentem - szacuje się, że stężenie ethernano jest 2.5 razy większe niż na pozostałych kontynentach.

Jest również jednolity tektonicznie - cały kontynent znajduje się na jednej płycie, jednakże na jego wybrzeżach czasami dochodzi do trzęsień ziemi i wybuchów wulkanów.

Etymologia nazwy kontynentu jest dosyć prosta i nieskomplikowana - Tairiku (大陸) to po prostu "Kontynent", dlatego też nie używa się w jego przypadku słowa "Tairiku" jako słowo "Kontynent". Jest ono zastąpione przez Konti (コンティ), które ma dokładnie to samo znaczenie.

PolitykaEdytuj

Gospodarka i walutyEdytuj

Waluty poszczególnych państw na Tairiku:

  • Patriam: Zakri (1 Zakri = 3,58 zł)

Ważniejsze miastaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki