FANDOM

Ichibukai
Ichibukai
Informacje
Lokalizacja

Hala Ichibukai
Pałac Księżycowych Płatków Wiśni

Cel

Rozstrzyganie Sporów

Ichibukai to prawo absolutne Akademii Czar i Magii Kwitnących Kwiatów Wiśni "Sakura".

CharakterystykaEdytuj

Ichibukai to absolutne prawo Sakury stworzone do rozstrzygania wszelkich sporów czy konfliktów między studentami. Polega ono na stworzeniu zakładu, który rozstrzyga się podczas bitwy. Podstawowe zasady Ichibukai to:

  • Wyzwanie do Ichibukai ma prawo rzucić każdy.
  • Osoba rzucająca wyzwanie musi zaoferować w zamian coś o takiej samej wartości.
  • Osoba wyzwana nie musi przyjmować wyzwania jeśli nie chce.
  • Wszystkie warunki pojedynku muszą zostać uzgodnione przed jego rozpoczęciem.
  • Ichibukai to pojedynek jeden na jeden.
  • Czas pojedynku jest nieograniczony.
  • Miejsce pojedynku w teorii jest nieograniczone, jednakże w praktyce jest to najczęściej Hala Ichibukai.
  • Pojedynek musi odbyć się pod nadzorem niezależnego sędziego, wybranego przez obu uczestników walki.
  • Mecz trwa 30 minut, jeśli w tym czasie żadna ze stron nie odniesie zwycięstwa, pojedynek kończy się remisem.
  • Decyzja o wznowieniu pojedynku zależy tylko i wyłącznie od uczestników.
  • Wygrać można na trzy sposoby: wypchnięcie przeciwnika poza ring, zmuszenie przeciwnika do poddania się, pozbawienie przeciwnika przytomności.
  • Absolutnie zabronione jest zabijanie swojego przeciwnika.
  • Ichibukai to pojedynek honoru. Z zakładu nie można się już wycofać. Jednym sposobem na odzyskanie utraconej rzeczy w Ichibukai jest wyzwanie przeciwnika na Ichibukai w starciu o tą rzecz.

Pomimo tego iż głównym celem Ichibukai jest rozstrzyganie sporów to ma ono jeszcze jeden ukryty cel. Czy raczej to jest prawdziwy cel Ichibukai. Mianowicie w myśl zasady Sakury iż "Nieoszlifowane diamenty szlifują się, ścierając się między sobą. Ichibukai jest szansą na rozwinięcie swoich zdolności poprzez walkę z przeróżnymi przeciwnikami. Jest to podstawowa i główna forma nauczania w Sakurze.

Free IchibukaiEdytuj

Free z języka angielskiego oznacza Wolność tak więc w wolnym tłumaczeniu Free Ichibukai to "Wolny Ichibukai". Jest to termin stosowany do Ichibukai odbiegających od głównych zasad. Przykładowo odbywa się bez obecności sędziego. Oznacza to również Ichibukai przeprowadzony w formie innej niż walka (np. wyścig) lub też gdy zwycięzca rezygnuje z umowy, zwycięstwa lub zmienia ją na korzyść przegranego.

Znane IchibukaiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Słowo Ichibukai to gra słów, pochodząca od słowa Tenkaichi Budokai.
  • Termin Free Ichibukai nigdy nie został zastosowany w serii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki