FANDOM

Dragon Tale (seria) to seria opowiadająca o Dragonach, grupce magów z gildii Dragon Tale

FabułaEdytuj

DragonTaleLogo2

Drugie logo obowiązujące od tomu piatego

Do Urbem przyjeżdża siedemnastoletnia Zabójczyni Tytanów - Kira Riannon, której celem jest odszukanie swojego kuzyna, Luke'a Blaze'a, aby stoczyć z nim pojedynek - Ichibukai. Poza tym dziewczyna ma ważne informacje dla swojego kuzyna.

Tak rozpoczyna się wielka przygoda magów z Dragon Tale, a zwłaszcza dwójki Zabójców Tytanów - Luke'a Blaze'a i Kiry Riannon. 

ProdukcjaEdytuj

Jak nazwa serii wskazuje, głównymi bohaterami opowieści są magowie ze smoczej gildii, jednak całość (początkowo) skupia się na dwójce - Luke'u Blaze'ie i Kirze Riannon. Oboje są Zabójcami Tytanów, którzy są rzadką jednostką magów ze względu na wyginięcie lub zniknięcie istot zwanych tytanami. Seria rozpoczyna się wraz z wprowadzeniem postaci Kiry i jej wyzwaniem do pojedynku. 

Podobnie jak oryginalna seria Fairy Tail, jak i Wyzwanie Feniksa, seria Dragon Tale to Shounen. Akcja dzieje się w fikcyjnym świecie fantasy, w którym występują magiczne istoty, a bohaterowie posiadają umiejętności magiczne, opierające się chociażby na żywiołach, czy posiadanych przedmiotach. Głównym motywem serii jest życie młodego pokolenia gildii Dragon Tale i ich niemożliwe przygody. 

Pomimo, iż jest to Shonen, seria Dragon Tale jest hybrydą wielu gatunków literackich - komedii, przygodówki, kryminału, dramatu oraz horroru, dlatego też opowieść ma spełniać wszystkie oczekiwania czytelnika i ukazywać świat jak najbardziej realnie. Występuje tutaj również romans w rodzaju ecchi, dlatego kilka rozdziałów jest przeznaczonych wyłącznie dla starszych czytelników. Seria nie pokazuje cenzury. Występują brutalne sceny walk i mordu, sceny łóżkowe, dwuznaczne dowcipy, czarny humor oraz wulgaryzmy, co może świadczyć o kontrowersyjności tejże serii. 

Z dwójki wspomnianych Zabójców Tytanów, główniejszym bohaterem serii jest Luke Blaze, Mag Klasy "S" z gildii Dragon Tale, Ognisty Zabójca Tytanów, który w młodym wieku uciekł w domu i był wychowywany przez Iseia Ryusakiego - tytana, który zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Od najmłodszych lat związany ze swoim nowym, prawdziwym domem, jakim jest gildia Dragonów

Czas akcji określony jest na rok X793 (czyli rok toczącej się akcji w oryginale), zaś głównym miejscem wydarzeń jest miasto Urbem w kraju Patriam, jak i cały kontynent Tairiku. Rozpoczyna się wraz z przybyciem Kiry do miasta i stoczeniem Ichibukai z Płomienistym Nephilim. 

Fabuła podzielona jest na sagi, które ułożone są w stosunku chronologicznym, połączonym w spójną całość. Każda saga posiada swój własny motyw, który z rozdziału na rozdział rozkręca się, by ostatecznie zakończyć historię na jakimś konkretnym etapie, następnie przeskakując do następnego. Każdy rozdział posiada kolorwą okładkę.

Rozdziały wydawane są w tomach. Każdy tom posiada cztery rozdziały. Tytuł i okładka całkowicie prezentuje nam to, czego możemy się spodziewać po fabule danej sagi, chociaż nie zawsze tak jest. W przypadku czterech pierwszych tomów, pojawiły się na nich postaci, które miały już swój debiut w serii, zaś od piątego obowiązuje ich nowy wygląd. 

Seria jest adaptacją Fairy Tail, zawierającą wiele elementów znanych z innych anime, np. Dragon Ball, Bleach, One Piece, Death Note, czy Shokugeki no Soma. Seria zachacza również o nawiązania do uniwersum Andrzeja Sapkowskiego - Wiedźmin.

Bohaterowie GłówniEdytuj

RozdziałyEdytuj

  1. Dragon Tale, Rozdział 1
  2. Dragon Tale, Rozdział 2
  3. Dragon Tale, Rozdział 3
  4. Dragon Tale, Rozdział 4
  5. Dragon Tale, Rozdział 5
  6. Dragon Tale, Rozdział 6
  7. Dragon Tale, Rozdział 7
  8. Dragon Tale, Rozdział 8
  9. Dragon Tale, Rozdział 9
  10. Dragon Tale, Rozdział 10
  11. Dragon Tale, Rozdział 11
  12. Dragon Tale, Rozdział 12
  13. Dragon Tale, Rozdział 13
  14. Dragon Tale, Rozdział 14
  15. Dragon Tale, Rozdział 15
  16. Dragon Tale, Rozdział 16
  17. Dragon Tale, Rozdział 17
  18. Dragon Tale, Rozdział 18
  19. Dragon Tale, Rozdział 19
  20. Dragon Tale, Rozdział 20
  21. Dragon Tale, Rozdział 21
  22. Dragon Tale, Rozdział 22
  23. Dragon Tale, Rozdział 23
  24. Dragon Tale, Rozdział 24
  25. Dragon Tale, Rozdział 25
  26. Dragon Tale, Rozdział 26
  27. Dragon Tale, Rozdział 27
  28. Dragon Tale, Rozdział 28

SagiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki